Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Västeråsbyrå vann KK-stiftelsens pr-pitch

Publicerad: 14 Februari 2008, 10:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:56

Västeråsbaserade pr-byrån Care of Haus blev högst rankad i KK-stiftelsens upphandling av pr-byrå. KK-stiftelsen har tecknat ramavtal med Care of Haus och Gullers Grupp.


KK-stiftelsen, Stiftelsen för Kunskaps- och kompetensutveckling, har som mål att stärka Sveriges konkurrenskraft genom stöd till forskning och kompetensutveckling vid universitet, högskolor och i näringslivet.

- Hittills har KK-stiftelsen inte synts så mycket i medierna. För att stärka Sveriges konkurrenskraft måste de berätta om vad de gör och vilka projekt de stödjer och jag tror att det även kommer att behövas internationella insatser, säger William Möller på Care of Haus.

I KK-stiftelsens upphandling av pr-byrå rankades Care of Haus högst, följda av Gullers Grupp, Springtime.

- Vi är otroligt stolta och glada över uppdraget. Det är en värdemätare att vi står oss i konkurrensen med de stora byråerna i Stockholm, säger William Möller.

Avtalet gäller 2008 och 2009 med option på ett års förlängning.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.