Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vasaloppet tar in ny marknads- och försäljningschef

Publicerad: 7 Augusti 2012, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:15

UPPDATERAD. Jon Svensson blir ny marknads- och försäljningschef på Vasaloppet. Samtidigt slutar företagets informations- och pr-chef.


Jon Svensson har sedan 1997 varit vd på reklambyrån Sprida i Borlänge. Nu blir han ansvarig för Vasaloppet marknads- och försäljningsavdelning.

Jon Svensson tar över efter Per Strid, som sedan första augusti har varit tillförordnad marknads- och försäljningschef och samtidigt informations- och pr-chef på Vasaloppet. Tidigare har rollen som marknads- och försäljningschef dock varit uppdelad på flera personer.

- Att rollerna har varit uppdelade på flera funktioner har gjort att vi inte har kunnat ha en sammanhållen organisation. Jon ska hålla ihop Vasaloppets marknadsföring och försäljning, säger Per Strid till dagensmedia.se.

Per Strid lämnar Vasaloppet för att istället bli näringslivschef i Leksand. Han kommer dock att vara behjälplig på Vasaloppet även under hösten så det i dagsläget inte är klart om Vasaloppet kommer att tillsätta någon ny informations- och pr-chef.

– Detta är ett arbete som det kan vara svårt att hitta någon som kan ta över så snabbt. Nya ledningen är de som äger frågan om och i så fall när en informations- och pr ska rekryteras, säger Per Strid.

Jon Svensson börjar omedelbart och kommer att jobba parallellt med Per Strid för att sedan ta över 1 september.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.