Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Varumärkeschefen lämnar Svenska Spel

Publicerad: 5 Maj 2011, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:12

UPPDATERAD. Efter elva år på Svenska Spel har varumärkeschefen Fredrik Lundberg valt att säga upp sig.


Svenska Spel har på kort tid drabbats av flera avhopp från informations- och kommunikationsavdelningen.

Under förra året valde bland annat kommunikationsdirektören Andreas Jansson att gå till Röda Korset medan marknadsdirektören Thomas Agrell fick sparken.

Nu har också varumärkeschefen Fredrik Lundgren valt att säga upp sig.

– Det är på helt eget bevåg. Jag har ju varit på Svenska Spel i snart elva år och jag kände att det var dags att hitta på något nytt, säger Fredrik Lundgren till dagensmedia.se.

Han började på Svenska Spel i januari 2000 och har bland annat arbetat som marknadsanalytiker, produktchef, marknadschef.

Vad ska du göra härnäst?

– Det är ingenting bestämt än. Jag har pratat med lite olika företag men just nu ska jag fortsätta att vara pappaledig i en månad till, säger han och fortsätter:

– Det har varit en rolig och bra tid. Jag har ju fått jobba med alla produkterna. Så även om det var lite struligt sista året med många som slutat har det varit bra.

Vad är du mest nöjd med under din tid på Svenska Spel?

– Det är lite olika men jag var ju med och tog fram Drömvinsten för Lotto som blev en otrolig succé. Jag har också lyckats få marknadsavdelningen, som var ganska splittrad när jag började, att arbeta mer som en grupp.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.