Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Nyheter

Varumärkeschefen lämnar Svenska Spel

Publicerad: 6 Februari 2014, 12:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:48

Johan Lindvall, varumärkes- och sponsringschef för Svenska Spel, har sagt upp sig.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Det är helagotland.se som rapporterar att Svenska Spel tappar sin varumärkes- och sponsringschef Johan Lindvall.

– Det stämmer att jag ska sluta. Vi gör en omorganisation nu och jag har blivit erbjuden att fortsätta som varumärkes- och sponssringschef. Det är ett fantastiskt jobb men det är också något jag har gjort ganska länge och jag känner väl att det är dags att titta mig om efter nya utmaningar. Det är inget synd om mig, säger Johan Lindvall när Dagens Media når honom.

Johan Lindvall började på Svenska Spel för elva år sedan och sedan två år tillbaka har han alltså varit varumärkes- och sponsringschef med ansvar för Sveriges största sponsringsbudget på en kvarts miljard kronor.

– Jag är tacksam för de elva åren jag har haft hos Svenska Spel. Det finns ingen bitterhet eller dramatik i det här, jag vill bara gå vidare och göra något annat.

Vet du vad du ska göra istället?

– Nej, man har ju alltid tankar men jag ska tillåta mig att ta det lite lugnt nu.

Blir det något inom idrotten?

– Jag har ett grymt nätverk inom idrotten så det är väl inte omöjligt.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev