Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Varma känslor ska locka nya annonsörer till Automobil

Publicerad: 18 maj 1999, 08:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

I morgon kommer motortidningen Automobil ut med en sextonsidig bilaga i Dagens Nyheter. Bilagan är ett smakprov på den omfattande omgörning som Automobils genomfört under våren.


Med mer magasinkänsla och ett mjukare innehåll hoppas Automobil locka nya

annonsörer till tidningen.

- Vi vill bredda annonsinnehållet. Idag är det lätt att säga att motortidningar

ska ha annonser för tändstift, men våra läsare använder även kläder, glasögon

och det är den typen av produkter vi vill ha in i tidningen, säger tidningens

chefredaktör Thord Sköldekrans.

- Utländska motortidningar har de annonserna och det ger tidningen en helt

annan känsla, tillägger han.

Till sin hjälp tar han Per-Anders Gedin från säljbolaget Gedin Media Marketing,

som tar över Automobils annonsförsäljning från och med i höst. Annonspriserna

kommer dock att vara oförändrade. Förutom att tidningen fått ett helt nytt

yttre har innehållet alltså blivit mjukare.

- Vi skriver mer om varma känslor än kalla fakta. För oss handlar det mer om

körglädje än millimeterbeskrivningar av bilens hatthylla, säger Thord

Sköldekrans.

Automobil utökar även utgivningsfrekvensen från åtta till tolv nummer per år.

Jenny Åkervall

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.