Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Varierade medier när Samsung lanserar nya mobiltelefoner

Publicerad: 9 November 2001, 09:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

Fram till jul ska Samsung lansera tre nya mobiltelefoner för skilda målgrupper. Den koreanska konsumentelektronikjätten använder ett brett spektra av medier för lanseringarna.


Först ut är modell N400 som med en antenn som matas fram när telefonen används och en navigeringsknapp med joystickkänsla ska locka killarna till affären.

- Vi kommer att jobba via återförsäljarna, men kör också en mindre kampanj i Café och Slitz, berättar Kirsi Harju, marknadschef för Samsung.

Under december lanserar Samsung ytterligare två modeller. Tjejtelefonen A400 är "väldigt liten och personlig" och ser ut som en "röd puderask". Tjejer 25-45 år är huvudmålgruppen.

- Här ska vi jobba med pr i form av pressmeddelanden och tidningskontakter, och lite grundannonsering. Vi räknar med ett stort intresse från återförsäljningskanalerna och att telefonens speciella utseende kommer att göra sitt till.

R210S är en bredare modell riktad till ungdomar där bland annat displayen visar olika färger. Den ska lanseras med en global utomhuskampanj och i print: Aftonbladet, Vecko-Revyn, Nöjesguiden, Chili och Café.

- Expressen har ingen produkt för ungdomarna, motsvarande Aftonbladets Puls, säger Kirsi Harju.

R210S ska även lanseras via internet.

- Vi ska göra en svensk internetkampanj med bannerannonser som ser ut som själva telefonen. Genom bannern ska det gå att testa telefonens funktioner.

Samsung har grundat för produktlanseringarna med en rullande tv-kampanj med payoffen: ?Samsung Digital ? Everyone is invited?.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.