fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Vår räckvidd ökar"

Publicerad: 22 september 2008, 03:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:40

Enligt Citys vd Anders Kvarby har tidningens bruttoräckvidd ökat med tvåsiffriga tal sedan den gick ned till tredagarsutgivning.


MS

Martin Schori


City har jämfört sin räckvidd för de två sista veckorna i augusti, då man fortfarande hade femdagarsutgivning, med de två första i september, då City gick ned till tre dagar. Enligt vd Anders Kvarby ökar bruttoräckvidden per nummer med 30 procent.

- Men då är det en hel del människor som uppfattat att de läst den både måndag och tisdag, de kanske inte har koll på de förändringar vi gjort. Men även om vi räknar bort precis all dubbelläsning har vi positiv räckviddsutveckling. Då är den dock under 10 procent, säger han.

Hur har annonsörerna reagerat på omgörningen hittills?

- Ett fåtal har varit försiktigt avvaktande tills de får mer information. Det håller vi på att förse dem med. De har varit positiva till att vi lagt till tematiseringarna och har högre papperskvalitet.

Hur går försäljningen?

- Vissa delar av september månad har säljet ökat jämfört med förra året. Till exempel ökar distriktsförsäljningen trots att vi nu kommer ut tre dagar istället för fem. Som alla andra har vi jobbigt med platsannonser, men det beror inte på frekvensen.

City kommer inte att kunna få offentliga siffror på sin räckvidd förrän nästa år, då första upplagan av Orvesto Konsument släppts. Enligt Sifos regler kan inte tidningen använda Mediepuls, den dagliga mätningen, innan Orvesto Konsument kommit eftersom de bytt utgivningstakt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev