Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vår-konsult ska göra Philips AB till livsstil

Publicerad: 15 Januari 2007, 04:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:13

Philips nyanställer runt om i världen för att gå från teknik till livsstil. I Sverige är det Max Hellström som blir Philips första pr-ansvariga någonsin.


Hans uppgift är att ta fram en plan på hur företaget ska förflytta uppfattningen om Philips från teknik och produkter till områden som hälsa och livskvalitet.

- Vi ska visa kunden att vi inte bara tillverkar juicemaskiner, utan att det är nyttigt att dricka juice för att få i sig vitaminer, förklarar han.

Philips ska ut på turné med bland andra Jason Vale, även kallad the Juice Master. Jason Vale ska predika juice-budskapet och lansera sina böcker i samband med att Philips lanserar en juicemaskin.

- Våra produkter är sådant som folk använder varje dag, de är helt ointressanta om vi inte hittar på en kul story, om till exempel hur vi egentligen städar här i Sverige.

Max Hellström är först ut som pr-ansvarig på Philips eftersom företaget, trots sin storlek, aldrig haft någon med det uppdraget i Norden tidigare. Han kommer från Vår PR-byrå och har innan dess arbetat på Rita Platzer och Journalistgruppen.

Enligt Max Hellström var det en stor omställning att gå från en liten konsultbyrå till ett företag med 126.000 anställda. Nu har han ansvar för att synka arbetet ifyra länder.

- Jag är duktig på att se våra produkter i ett större sammanhang, säger han.

Karin Grahn-Wetter

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.