Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

"Vår ad blev helt förskräckt"

Publicerad: 12 Januari 2009, 13:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:24

I dag, måndag, relanseras Stampenägda Familjeliv.se. Den nya formen har tagits fram i samarbete med medlemmarna, som kunde följa och tycka till om omgörningen.


Familjeliv är ett community med 125.000 medlemmar, som tillsammans gör runt 35.000 inlägg per dag i sajtens forum. Dessutom finns nära 90.000 bloggar på sajten. Som nu alltså får ny design.

- Den är helt omgjord, designarbetet har pågått under hösten. Det roliga är att vi har involverat användarna, som är extremt engagerade. De ser det som deras egen sajt, säger Anna Holmquist.

Familjelivs arbetsgrupp har löpande lagt ut information och skisser på den nya sajten.

- Vår ad blev helt förskräckt när han såg alla kommentarer, säger Anna Holmquist.

Till slut fastnade man för den form som alltså har premiär i dag. Bland annat ska man puffa mer för sitt forum på ettan.

- Forumet är ju gigantiskt, men vi har sett det som en oslipad diamant. Vi måste skapa en design som ger den rättvisa, säger Anna Holmquist.

Sedan i november finns också Familjeliv som papperstidning, med en upplaga på 58.000 exemplar. Det mesta av materialet är användargenererat. En medlem porträtteras på omslaget och läsarna bestämmer innehåll och skriver alla recept i tidningen.

- Vi har fått mycket positivt mottagande. Det är en av de största familjetidningarna, som konkurrerar med Mama och Vi Föräldrar. Nästa nummer ska skickas till tryck om en vecka, säger Anna Holmquist.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.