Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Vagabond Media säljer innehåll på nätet

Publicerad: 4 December 2000, 11:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:27

Reseinformationsföretaget Vagabond Media har börjat sälja reseinformation för nätet. En projektledare är anställd för uppdraget som förväntas stå för fem procent av den totala omsättningen nästa år. Resfeber, Ticket och en portal är idag kunder till tjänsten.


- Det här är ett led i den strategi vi har med hela företaget. Det handlar om

att producera reseinformation och -inspiraiton av hög kvalitet och paketera den

för olika kanaler. Ju fler kanaler vi hittar som är lönsamma desto bättre,

säger Christian Nyreröd, vd för Vagabond Media.

Nyligen anställdes projektledaren Magnus Wegler, som tidigare jobbade med

försäljning av resematerial på konkursade Yellowrent, för att driva Vagabond

Interaktiv, som bifirman med innehållsförsäljningen heter. Vagabond Interaktiv

har byggs upp runt tre områden:

* Guidedatabasen som innehåller information om 50 destinationer.

* Nätanpassat material som varit publicerat i tidningarna och böckerna inom

företaget. Uppdelat på teman, i dag finns 20 teman i databasen.

* Skräddarsydda innehållslösningar beroende på kundens önskemål.

Ytterligare en säljare ska anställas inom kort, men antalet journalister

förblir intakt.

År 2002 förväntar sig Christian Nyreröd att Vagabond Interaktiv ska stå för tio

procent av Vagabond Medias omsättning.

Vagabond Media driver tidningarna Vagabond i Sverige och Norge, hemsidor i

respektive länder samt ger ut reseböcker.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.