Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Vagabond istället för gratis Vision

Publicerad: 17 augusti 2001, 05:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:22

Den som tecknar en helårsprenumeration på Vision erbjuds nu ett halvår med restidningen Vagabond. - Vi försöker mer och mer gå ifrån gratisprenumerationer. Istället vill vi erbjuda ett mervärde till våra prenumeranter, säger Visions marknadschef Caroline Stiernstedt.


Efter att ha sett över sin målgrupp kom Vision fram till att Vagabond var ett

bra lockbete i en prenumerationskampanj. Och på Vagabond har man inget emot att

kopplas ihop med Vision.

- Men det här är inte ett varumärkessamarbete, även om jag tycker att

varumärkena stämmer bra överens, säger Vagabonds marknadschef Alexandra

Kindblom som dock betonar det affärsmässiga i uppgörelsen.

Enligt Visions läsarundersökningar läser prenumeranterna sin rosa

tabloidtidning mest på jobbet. Vagabond skulle då utgöra ett komplement, något

som prenumeranten läser på fritiden.

Kampanjen kommer att pågå september månad ut och gå i Visions egna medier, det

vill säga på nätet, i nyhetsbrevet samt i tidningen.

- Det här är bara en test för att se om våra läsare nappar samt för att se

vilken väg vi ska gå i framtiden, säger Caroline Stiernstedt.

Tanken är sedan att Vision gör fler liknande kampanjer. Allt för att minska det

stora antalet gratisprenumerationer.

Erbjudandet av Vagabond som bonustidning kostar enligt Caroline Stiernstedt

ungefär lika mycket som de gratisprenumerationer på några månader som tidningen

tidigare erbjudit.

Sofia Wadensjö Karén

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev