Få hela storyn
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 17 augusti 2001, 05:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:22
Den som tecknar en helårsprenumeration på Vision erbjuds nu ett halvår med restidningen Vagabond. - Vi försöker mer och mer gå ifrån gratisprenumerationer. Istället vill vi erbjuda ett mervärde till våra prenumeranter, säger Visions marknadschef Caroline Stiernstedt.
Efter att ha sett över sin målgrupp kom Vision fram till att Vagabond var ett
bra lockbete i en prenumerationskampanj. Och på Vagabond har man inget emot att
kopplas ihop med Vision.
- Men det här är inte ett varumärkessamarbete, även om jag tycker att
varumärkena stämmer bra överens, säger Vagabonds marknadschef Alexandra
Kindblom som dock betonar det affärsmässiga i uppgörelsen.
Enligt Visions läsarundersökningar läser prenumeranterna sin rosa
tabloidtidning mest på jobbet. Vagabond skulle då utgöra ett komplement, något
som prenumeranten läser på fritiden.
Kampanjen kommer att pågå september månad ut och gå i Visions egna medier, det
vill säga på nätet, i nyhetsbrevet samt i tidningen.
- Det här är bara en test för att se om våra läsare nappar samt för att se
vilken väg vi ska gå i framtiden, säger Caroline Stiernstedt.
Tanken är sedan att Vision gör fler liknande kampanjer. Allt för att minska det
stora antalet gratisprenumerationer.
Erbjudandet av Vagabond som bonustidning kostar enligt Caroline Stiernstedt
ungefär lika mycket som de gratisprenumerationer på några månader som tidningen
tidigare erbjudit.
Sofia Wadensjö Karén