Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Utomhus och radio när City Stormarknad blir Power

Publicerad: 18 Oktober 2001, 11:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:20

City Stormarknad byter namn till Power och lägger 10-15 miljoner kronor i medieköp på namnbytet.


Kampanjen inleds på lördag med en teaserkampanj i radio, dagspress och

utomhus.

- Temat är två gubbar som hänger upp en skylt. De berättar att det snart kommer

någon och säljer billiga produkter, säger Totte Bolter, marknadschef på Coop

Power.

Namnbytet markeras också av att City Stormarknad-loggan som syns i TV4s

dokusåpa Farmen byts ut.

- Det var en av tankarna med att gå där. Plötsligt en kväll ska det finnas en

ny logotype där.

Kampanjen rullar vidare utomhus och i radio, där en ny ljudlogga ska sättas.

Öppningen av butikerna under nytt namn sker successivt över landet.

Samma dag som en butik öppnar kommer en helsida i dagstidningen och ett

dr-utskick till hushållen.

Power kör rikstäckande utomhus med JCDecaux och More och använder

radionätverken NRJ, Rix FM och Mix Megapol samt Lunga favoriter och, just det,

Power Hitradio.

Efter namnbytet ska Power marknadsföra sitt poängsättningssystem där de olika

produkterna får olika betyg av ett konsumentråd.

- Det är kanske den mest intressanta delen. Syftet med vårt stjärn-system är

att kunderna ska vara säkra på att få rätt produkt och komma bort från

fokuseringen på priset.

Byråer:

Reklambyrå: Inhouse i samarbete med ad Ola Falk, copy Jesper Tillberg

Mediebyrå: Handlar själva

Pr-byrå: Diamant PR

Radioproduktion: Krut

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.