Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Uppstickarna

Så snackar Lisa Rytter till sig drömjobben

Publicerad: 27 Mars 2019, 06:36

”Uppstickarna” möter pr-profilen Lisa Rytter som berättar om hur hon lyckats knipa åt sig sina drömjobb.


Ämnen i artikeln:

Uppstickarna

I det 28:e avsnittet av ”Uppstickarna” möter programledarna Johanna Snickars och Karin Bäcklund pr-profilen Lisa Rytter. 

Under sin karriär har hon hunnit jobba på pr-byråer i både Stockholm, New York och Shanghai, på startupen Wrapp, varit Sverigechef på Marvelous och dessutom varit med och grundat appen Left or right. 

Idag är hon global channel owner social media på H&M, och i podden delar hon med sig av hur hon strategiskt själv sökt upp och landat sina drömjobb. 

Lisa Rytters drivkrafter är nyfikenhet, hon tror på utveckling genom positiv feedback och att bygga sin erfarenhetsbank. Hon tänker på sig själv och sitt liv som ett tårtdiagram, med balans mellan jobb och privatliv. Hon är målfokuserad och sätter årsmål som hon följer upp genom utvärderingar med sig själv. 

I framtiden ser hon sig som entreprenör, men menar att det kan ske både som egen eller inom ett stort bolag. För sitt personliga varumärke anstränger hon sig för att inte censurera sig själv och vara för välpolerad, men kallar sig även ”metodkommunikatör” som går helt in i varumärken hon jobbar med. 

Lyssna här: 


Ämnen i artikeln:

Uppstickarna

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.