Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Uppstickarna

Anitha Clemence om hatet och kärleken i sociala medier

Publicerad: 22 Maj 2019, 05:52

Veckans avsnitt av ”Uppstickarna” gästas av Antiha Clemence som bland annat snackar influencer marketing och hur hon hanterar hat och hot på nätet.


Ämnen i artikeln:

Johanna SnickarsAnitha ClemenceKarin Bäcklund

I det senaste avsnittet av podcasten ”Uppstickarna” möter programledarna Johanna Snickars och Karin Bäcklund medieprofilen och kreatören Anitha Clemence. Hon berättar om influencerskap, manusförfattande, hur hon hanterar hot och hat i sociala medier, och hennes nya projekt med en sitcom på Instagram.

Anitha Clemence beskriver sig själv som en historieberättare, men inom olika format och branscher. När hon var ung listade fem områden hon skulle vilja jobba inom: PR, media, reklam, film och produktion – samtliga har hon hunnit pricka av under sina 20 år i branschen och har en erfarenhetsbank hon konstant plockar ifrån. Som 20-åring på reklambyrå avstod hon löneförhöjning mot att istället få arbetsgivaren att bekosta utbildningar på Berghs och Forsbergs.

I veckans avsnitt diskuteras bland annat det psykologiska spelet för att få genom idéer och varför hennes motto är ”är man för fin för nåt, är man för ful för allt”. Dessutom diskuteras det klimatpåverkan och ”aningslösa influencers” och lärdomen av att hennes namn har hög click rate på Aftonbladet. 

 


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.