Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Uppstickarförlag planerar kvinnotidning

Publicerad: 20 December 2001, 12:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:19

Det lilla förlaget Ditz Mediaproduktion ligger i startgroparna med en kvinnotidning. Ego, som tidningen ska heta, får en innehållsmix med allt från skönhet till andlighet.


- Vi tror att det finns ett behov av en sådan här tidning. Kvinnor har ett behov av att må bra och Ego vill peka på hur man kan må bättre, säger Tommy Ditz, delägare i Ditz Mediaproduktion.

Ego har målgruppen kvinnor över 25 år. Tommy Ditz tycker inte att nischen för kvinnotidningar är överetablerad:

- Ego ligger långt från Damernas och Elle, närmare hälsa än skönhet. Vi går inte in på kultur och mode. Men vi är heller ingen renodlad hälsotidning.

Ego ska till en början distribueras i 30.000 exemplar via Interpress och komma ut fyra gånger per år. Om tre år hoppas Tommy Ditz att tidningen har en frekvens på åtta nummer per år och istället distribueras via Tidsam.

Annonsförsäljningen sköts av Mediarespons och en helsida ska kosta 29.000 kronor. Annonsörer som ska uppvaktas är företag inom "allt från make up till kostpreparat".

Chefredaktör blir Anette Ditz.

Ditz Medaproduktion ger sedan tidigare ut tidningen Allt om Bröllop.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.