Digitalt presenteras av:

"Uppkopplade enheter blir norm"

Kate Owen är vice vd för Norderuopa på Digital Element.

Del 2 av 4. Dagens Media låter cheferna för fyra internationella ad tech-bolag berätta hur de ser på 2019. Vilka blir de stora trenderna? Här är Kate Owens, vice vd på Digital Element, spaning.

Kate Owen är vice vd för Norderuopa på Digital Element, en global leverantör inom IP-system för geo-lokalisering. 

– Det verkar som att vi ständigt diskuterar disruption i marknadsföringsindustrin, som drivs av ett ständigt föränderligt tech-landskap för både konsumenter och marknadsförare.  

– När uppkopplade enheter blir norm och konsumenterna vänder ryggen mot traditionella kanaler – såsom att surfa på desktop och att titta på linjär tv – har marknadsförare en hel del att hantera för att effektivt målgruppsstyra sina budskap på ett personaliserat och relevant sätt, fortsätter hon. 

Kate Owen tycker att det blir intressant att se hur disruption kommer att manifestera sig under 2019. Särskilt då många företag har blivit vana vid att trender ständigt förändras, medan andra fortfarande har ett stort arbete att göra för att förbli framgångsrika. 

– Nyckeln till det kommer vara att välja teknologi och metoder som är möjliga att anpassa till konsumentvanor, oberoende av hur dessa förändras, och att använda ständigt uppdaterad data för att kunna leverera marknadsföring som håller över tid.

Läs mer

Del 1: Tom Duke, kommunikationschef på TV Squared: “Sverige är mitt i ett tv-skifte”

Del 3: Stéphane Printz, Nordeuropachef på Freewheel: "Addressable TV är framtiden"

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-12-27 08.43

Dela artikeln: