Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

UPC följer upp tjockiskampanjen

Publicerad: 21 Februari 2001, 08:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

Johan Cederbrant är utsedd som Ulf Johanssons efterträdare som marknads- och försäljningsdirektör på bredbandsbolaget UPC. Första kampanjen ut är en uppföljning på julens tjockiskampanj.


Ulf Johansson som blev vd för UPC i december förra året, blev utsedd till

"Årets marknadsförare" och köpte bland annat in den prisbelönta

namnbyteskampanjen där UPC bytte namn från Stjärntv. Nu lämnar han över

marknadsföringsbiten på Johan Cederbrant.

- Ansvaret ligger ju primärt på Johan, jag kommer att fortsätta vara engagerad

men jag ska försöka hålla fingrarna borta så mycket som möjligt. Vilket inte är

helt lätt, säger Ulf Johansson.

Nästa kampanj som är gång är en uppföljning på tjockiskampanjen för UPCs

tvförsäljning som gick i tunnelbanan i julas.

- Vi fortsätter i samma ton, men det blir inga tjockisar den här gången, säger

Ulf Johansson.

Kampanjen går primärt i Metro.

- Vi ville egentligen gå i tunnelbanan igen som vi gillar, men var för sent

ute. Metro är ett sätt att nå en spridd publik till en vettig kostnad och att

testa ett nytt medium.

Kampanjen kommer att gå i två veckor. Reklambyrå är Lowe Brindfors, mediebyrå

är Gester & Co.

Att Johan Cederbrant blir både marknads- och försäljningsdirektör är ett utslag

för att UPC slår samman sina marknads- och försäljningsavdelningar.

Företagsförsäljningen bryts loss och läggs i ett externt bolag under namnet

Priortity. Försäljningen till fastighetsägare och konsumenter slås samman med

marknadsavdelningen.

Johan Cederbrant har jobbat på UPC ett år som produktchef för internet. Innan

dess kommer han från Tele2. Ny produktchef för internet är Eva Bolmgren som

tidigare var produktchef för Telefoni

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.