Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Unilever: "Utomhusavtal påverkar inte mediemixen"

Publicerad: 15 April 2002, 06:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:16

Unilever har nyligen tecknat ett långsiktigt samarbetsavtal med utomhusföretaget JC Decaux. Trots att ett av målen med avtalet är att minska beroendet av tv, kommer inte mediemixen i Sverige påverkas nämnvärt, enligt nordiska mediechefen Inger Hedin-Svensson.


- När vi väljer medier utgår vi från varumärket och vad som är den optimala mediemixen. Vi kommer inte ändra politik radikalt, men avtalet kommer naturligtvis att underlätta i de fall vi går utomhus, säger Inger Hedin-Svensson.

Avtalet löper över fem år i 22 europeiska länder och beräknas vara värt närmare 900 miljoner kronor.

Unilever är med medieinvesteringar på 287 miljoner kronor brutto förra året en av Sveriges största medieköpare.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.