Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Unibet väljer DDB Stockholm

Publicerad: 28 Augusti 2008, 06:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Unibet har valt DDB Stockholm som reklambyrå för Norden. "Alla aktörer ökar sina medieinvesteringar", säger projektledaren Lars Alm.


Samarbetet inleddes i liten skala redan i våras.

- Vi hjälpte Unibet med lite print inför EM i somras och har gjort en del löpande produktion. Parallellt har vi satt oss in i marknaden och lärt känna kunden inför arbetet framåt med Unibets position och framtida kampanjer, säger Lars Alm, projektledare på DDB Stockholm.

Han vill inte ge några detaljer om Unibets planer.

- Det är lite känsligt. Konkurrensen är hård och det rör sig väldigt snabbt.

Vad präglar spelmarknaden framöver?

- Det har tillkommit många aktörer och många har nischat in sig, inte minst inom poker och bingo. Det har blivit en fragmentisering av marknaden och alla aktörer ökar sina medieinvesteringar.

- Det finns en större acceptans på marknaden om att spelaktörerna kommer att finnas där på ett eller annat sätt.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.