Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Unibet sponsrar Spin City

Publicerad: 3 maj 2002, 07:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:16

Det brittiska spelbolaget Unibet fortsätter sin marknadsföringskampanj genom att sponsra komediserien Spin City i Kanal 5. Utfallet av reklamfilmerna i Kanal 5 lockade Unibet att utöka samarbetet med kanalen.


- För mig som sitter i London kändes Kanal 5 som en minikanal. Men den reklamfilm vi körde under förra månaden gav så bra resultat att vi ville fortsätta med Kanal 5 och prova ett nytt grepp, säger Pontus Lesse, vd för Unibet.

Unibets kampanj, som förmedlar skarp kritik mot det svenska spelmonopolet, började synas för drygt en månad sedan. Under maj och juni fortsätter spelföretagets utrymmesköp i Kanal 5 och bolaget drar ner på traditionellt reklamutrymme för att sponsra Spin City samt actionfilmen på fredagarna istället.

- Kanal 5 har dels levererat många nya kunder. Dessutom har vår kampanj lett till mycket, både positiv och negativ, debatt i tidningarna. Vi vill röra om i grytan så vi är jättenöjda, säger Pontus Lesse.

Han vill inte berätta exakt hur många nya kunder samarbetet med Kanal 5 har levererat och inte heller hur mycket pengar Unibet har investerat i medieutrymmet. Enligt Unibets mediebyrå TBS rör dock det nya sponsringssamarbetet sig om kostnader i mångmiljonklassen.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev