Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Unfold vill utmana Bon

Publicerad: 7 November 2008, 08:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:36

Bildbaserade reportagetidningen Unfold vill utmana King, Bon och Plaza om livsstilsannonsörerna.


Unfold lanseras den 14 november. Tidningen ska gratisdistribueras i Stockholm, Malmö och Göteborg, sex gånger per år. Fotografen Johan Berglund är chefredaktör och ägare.

Upplagan för det första numret är 8.000 exemplar.

- Men jag hoppas kunna öka den till 30.000 inom kort. Dessutom ska formatet ökas till A3, säger Johan Berglund.

Tidningen är på 152 sidor och det första numret görs helt utan annonser. Johan Berglund siktar på att ha 60 annonssidor i nästa utgåva, vilket ger en packningsgrad på knappt 40 procent.

Hur ser du på att ha annonser som enda intäktskälla i en lågkonjunktur?

- Jag tror att en nedgång till och med kan vara en fördel för oss. Alla måste annonsera och i en lågkonjunktur har folk inte råd att köpa lika mycket tidningar som förut, säger Johan Berglund.

Alla annonser är uppslagsannonser, vilka kostar 20.000 kronor i det mindre formatet.

Niklas Brunner, ad på Glenn Reklambyrå i Malmö, ligger bakom formen.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.