Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Under 15

”Vi har en direkt dialog med våra konsumenter digitalt”

Publicerad: 11 November 2019, 06:48

Banjamin Mangell gästar ”Under 15”.

I det 101:e avsnittet av podcasten ”Under 15” diskuterar Henric Smolak och Benjamin Mangell, som är en av hjärnorna bakom det framgångsrika dryckesbolaget Swedish Tonic, branding.


Ämnen i artikeln:

Henric SmolakUnder 15

Att bygga ett starkt varumärke är bland det svåraste som finns men med rätt strategi, mindset och kundorientering så kan man slåss mot internationella jättar trots att man är en start-up, menar Benjamin Mangell.

– Vi lägger 95 procent av vår marknadsföring i digitala kanaler. Det gör att vi kan skapa relevanta erbjudanden och bygga en ständig närvaro där våra kunder finns. Det som särskiljer oss från våra internationella konkurrenter är att vi har en direkt dialog med våra konsumenter, säger Benjamin Mangell i podden.

På frågan om Swedish Tonic hade kunnat bli en succé före digitala medier svarar Benjamin Mangell att det hade varit otroligt svårt.

– Nischade bolag funkar just bättre digitalt för att kunder kan göra egen research och läsa på mer om vad de köper. Detta medför att vi kan skapa en efterfrågan för att sedan få butiksplats. Vi började genom att endast sälja via vår e-handel. Utan det hade vi varit tvungna att konkurrera direkt med Coca-Cola, Schweppes och andra giganter direkt i butikerna.

Lyssna och lär dig mer om Swedish Tonic och hur man bygger ett starkt varumärke här:

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.


Ämnen i artikeln:

Henric SmolakUnder 15

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.