Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Under 15: Så blev Michael Gegerfeldt skönhetskung på nätet

Publicerad: 12 November 2018, 06:48
Uppdaterad: 12 November 2018, 12:57

Michael Gegerfeldt har grundat Eleven.se

Foto: Pressbild

PODD. Under 15 träffar e-handelsveteranen Michael Gegerfeldt som grundat skönhetsbolaget Eleven.se. I avsnittet talar han om sina erfarenheter från branschen och ger tips på hur man gör för att framgångsrikt driva ett digitalt bolag.


Ämnen i artikeln:

e-handel

Under 15 är podden för dig som vill lära dig lite om mycket på kort tid. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på media-techföretaget Strossle. 

Michael Gegerfeldt är It-konsulten som blev skönhetskung på nätet. Hans resa inom e-handel startade tidigt vid millennieskiftet då hans intresse för teknik och internet blev hans heltidsjobb.

- Jag hade ingen affärsidé eller strävan efter att bli entreprenör. Jag ville bara bygga något och fick upp ögonen för e-handel, säger Michael Gegerfeldt.

Resan fram till att han grundade Eleven.se 2004 var tuff och krokig. Att de senare enbart skulle fokusera på skönhet på nätet var av den enkla anledningen att det var det som sålde mest.

- Vi importerade flera olika produkter inom hemelektronik som exempelvis MP3-spelare. Men det vi märkte var att skönhetsprylar var det som såldes mest, därav blev fokus mot dessa produkter väldigt naturliga, säger Michael Gegerfeldt.

Michael Gegerfeldt är väldigt positiv för framtiden. Trots ryktet om att Amazon är på intåg i Norden så tror Michael Gegerfeldt att det kan vara bra för de bolagen som vågar förändras, innovera och testa nya saker.

- E-handeln har förändrats så oerhört mycket det senaste decenniet. Ta bara exemplet med samarbetet med Bianca Ingrosso vi gjorde på Nordicfeel. Vi sålde slut flera tusen parfymer på 36 timmar. Om man vågar testa nya saker med nya format på olika plattformar så är framtiden ljus trots att konkurrensen hårdnar.

Ämnen i artikeln:

e-handel

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.