Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Timothy Collins: ”Marknadsförare bör inte vara sena till Tiktok-festen”

Publicerad: 20 Juli 2020, 06:05

Timothy Collins: ”Tiktok är här för att stanna, det är jag säker på. Det finns otroliga möjligheter just nu, likt det fanns med Instagram i början”.

”Under 15” gästas i avsnitt 136 av Creed Medias medgrundare Timothy Collins, som diskuterar Tiktok och hur man når ut till generation z.


Ämnen i artikeln:

TiktokUnder 15

Timothy Collins och Creed Media står bakom en av världens mest sedda Tiktok-kampanjer. Som specialist på att nå ut till den nya digitala generationen, menar Timothy Collins att det är dags för marknadsförare att börja ta den nya plattformen på allvar.

- Tiktok är här för att stanna, det är jag säker på. Det finns otroliga möjligheter just nu, likt det fanns med Instagram i början. Man kan nå ut till otroligt många till en mycket lägre investering. Som marknadsförare ska man inte vara sen till Tiktok-festen, säger Timothy Collins i podden.

Det är många som anser att Tiktok är en för ung plattform med för oseriöst innehåll och för ung målgrupp. Men Timothy Collins menar att det är en äldre generation som inte förstår sig på ett nytt sorts konsumtionsmönster.

- Det är svårt för många att förstå sig på Tikkok eftersom de inte tillhör generationen som växt upp med sociala medier. Marknadsföring handlar om att möta en målgrupp på deras premisser och därför måste man förstå hur nästkommande generation konsumerar innehåll. Dessutom växer åldersspannet på Tiktok hela tiden, säger Timothy Collins i podden.

Lär dig mer om Tiktok och den digitala generationen i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” här
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.

Ämnen i artikeln:

TiktokUnder 15

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.