Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Speqtas vd: “Det värsta jag vet är när marknadsförare säger att budgeten är slut”

Publicerad: 15 Juni 2020, 05:43

I det 131:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av Speqtas vd Fredrik Lindros för att diskutera prestationsbaserad marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Fredrik Lindros klev in i rollen som vd för Speqta i mitten av förra året. Med sina erfarenheter från Schibsted och ett brinnande intresse för kommunikation och media vill han få e-handlare och företag att bli bättre på att kommunicera och marknadsföra sig.

– Du finns inte online om du inte gör dig hörd när det gäller. Kommunikation handlar om att inte berätta allt men att vara träffsäker i det man säger. Det är frustrerande att se så många marknadsförare som inte har koll på vad de köper och vilken effekt det har, säger Fredrik i podden.

Prestationsbaserad marknadsföring är inte något nytt men Fredrik Lindros menar att det är först nu AI och datamoduleringar blivit tillräckligt sofistikerade för att verkligen kunna bidra med riktigt värde till företag. Enligt honom bör prestationsbaserad marknadsföring kunna alokeras till säljbudgeten.

– Människor är bra på mycket men man kan inte arbeta med tusentals annonser och optimera manuellt. Med prestationsbaserad marknadsföring kan man dessutom göra det utan risk och endast betala för den effekten man uppnår. Därför är det värsta jag vet när marknadsförare säger att budgeten är slut. Hur kan det vara möjligt när man endast betalar för affärsnytta? undrar Fredrik Lindros i podden.

Lär dig mer om prestationsbaserad marknadsföring här:

Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.