Få hela storyn
Starta din prenumeration
Under 15
Publicerad: 8 Juni 2020, 05:42
”Vinnarna i dag är företag och varumärken som är i ständig rörelse som lyckas vara relevanta och vinna konsumentens uppmärksamhet”, säger Per Schlingmann i Under 15.
I det 130:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av superkommunikatören och författaren Per Schlingmann för att diskutera politik, kommunikation och de långsiktiga effekterna av den rådande pandemin.
Framgångsrika politiker och företag har en sak gemensamt och det är att de är i rörelse. Enligt Per Schlingmann finns det inget viktigare för att – i ett helt nytt kommunikationslandskap – kunna vara relevanta och inte hamna i skymundan.
– Vi lever i ett helt nytt kommunikationslandskap. Varför är det så att vi ser nya varianter av produkter och tjänster hela tiden trots att det kanske inte direkt efterfrågas? Vinnarna i dag är företag och varumärken som är i ständig rörelse som lyckas vara relevanta och vinna konsumentens uppmärksamhet, säger Per Schlingmann i podden.
Per Schlingmann, som skrivit böcker om vikten av urbanisering, menar på att pandemin kommer ha långsiktiga effekter på vårt samhälle.
– Jag är optimistisk men också oroad. Innovation, kreativitet och möten mellan människor är det som format vårt samhälle och till stor del stått för tillväxten i ekonomin. I dag sätts hela det systemet på prov i och med pandemin. Men jag tror vi människor kommer att återgå till det normala trots att det kommer att ha fler digitala inslag än tidigare, säger Per Schlingmann i podden.
Lär dig mer om politik och kommunikation i dagens avsnitt här:
Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15