Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Per Schlingmann: ”Man måste ha sitt varumärke i rörelse”

Publicerad: 8 Juni 2020, 05:42

”Vinnarna i dag är företag och varumärken som är i ständig rörelse som lyckas vara relevanta och vinna konsumentens uppmärksamhet”, säger Per Schlingmann i Under 15.

I det 130:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av superkommunikatören och författaren Per Schlingmann för att diskutera politik, kommunikation och de långsiktiga effekterna av den rådande pandemin.


Ämnen i artikeln:

Per SchlingmannHenric Smolak

Framgångsrika politiker och företag har en sak gemensamt och det är att de är i rörelse. Enligt Per Schlingmann finns det inget viktigare för att – i ett helt nytt kommunikationslandskap – kunna vara relevanta och inte hamna i skymundan.

– Vi lever i ett helt nytt kommunikationslandskap. Varför är det så att vi ser nya varianter av produkter och tjänster hela tiden trots att det kanske inte direkt efterfrågas? Vinnarna i dag är företag och varumärken som är i ständig rörelse som lyckas vara relevanta och vinna konsumentens uppmärksamhet, säger Per Schlingmann i podden.

Per Schlingmann, som skrivit böcker om vikten av urbanisering, menar på att pandemin kommer ha långsiktiga effekter på vårt samhälle.

– Jag är optimistisk men också oroad. Innovation, kreativitet och möten mellan människor är det som format vårt samhälle och till stor del stått för tillväxten i ekonomin. I dag sätts hela det systemet på prov i och med pandemin. Men jag tror vi människor kommer att återgå till det normala trots att det kommer att ha fler digitala inslag än tidigare, säger Per Schlingmann i podden.

Lär dig mer om politik och kommunikation i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.