Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Memmos grundare: ”Vi har i princip bara levt på 'word-of-mouth'”

Publicerad: 25 Maj 2020, 05:42

Bolaget Memmo har varit sparsamt med att köpa annonsering och har i stort sett levt på ”word-of-mouth” sedan lanseringen, berättar entreprenören Gustav Lundberg Toresson.

I det 128:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av entreprenören Gustav Lundberg Toresson för att diskutera hur de gick från idé till en framgångsrik lansering på endast 90 dagar.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Ett bröllop och en middag med Elon Musk lade grundidén till Memmo, som i dag är en plattform där fans kan köpa personliga hälsningar av sina idoler. Redan innan lanseringen har bolaget tagit in 20 miljoner kronor och fick snabbt mycket uppmärksamhet i medierna.

– Vi valde att satsa allt då vi verkligen trodde på vår idé. Vi byggde ett grymt team och satte en tydlig deadline och sedan var det bara att köra på. När vi lanserade fick vi otroligt bra respons och mycket medieexponering. Vi har i princip bara levt på ”word-of-mouth” sedan dess och inte alls behövt köpa mycket annonsering för att växa, säger Gustav Lundberg Toresson i podden.

Att sprida glädje genom att möjliggöra för fans att komma närmre sina idoler är memmos vision. Man kan skapa ”memmos” för flera olika ändamål som exempelvis för en morsdag-hälsning eller en företagspresentation. Nu, under den rådande pandemin, är det många profiler som valt att skänka dessa extra intäkter till välgörande ändamål.

– Det är otroligt att se så många olika användningsområden för våra memmos. Det känns också roligt att kunna ge välkända profiler en möjlighet att tjäna extra pengar. Många profiler skänker dessa extra intäkter till välgörande ändamål. Det gör en stolt att även vi kan bidra i dessa tuffa tider, säger Gustav Lundberg Toresson i podden.

Lär dig mer om hur man tar ett bolag från idé till verklighet på 90 dagar här:

Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.