Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Margaux Dietz: ”Jag har större räckvidd än många tv-kanaler”

Publicerad: 10 Februari 2020, 06:54

Margaux Dietz diskuterar influencer marketing i podden ”Under 15”.

I det 113:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av influencern Margaux Dietz. Duon diskuterar hennes liv, influencer marketing och framtida projekt.


Ämnen i artikeln:

Margaux DietzHenric SmolakUnder 15

Margaux Dietz har på bara några år lyckats få flera hundratusen hängivna följare på hennes blogg, Youtube och Instagram. För allmänheten kan det verka som att hon hamnade i rampljuset helt plötsligt, men det menar Margaux Dietz inte var fallet.

– Det är många som tror att jag blev känd över en natt med mina förlossningsvideos. Men sanningen är att jag långt innan hade bloggat och satsat heltid på mina sociala kanaler. Det var däremot förlossningen som blev mitt break. Idag har jag större räckvidd än många tv-kanaler, berättar Margaux Dietz i podden.

Hon uttrycker en oro för att vara beroende av gigantiska plattformar som Instagram och Youtube. Efter ändringar i algoritmer störtdök hennes trafik med cirka 20 procent över bara en natt. Därför har Margaux Dietz en tydlig plan för hon inte ska vara beroende av endast samarbeten i framtiden.

– Jag vill inte lägga alla ägg i samma korg. Jag menar – Youtube tog helt plötsligt bortkommentarsfälten från min kanal. Trots att jag ringde upp Youtubes Europachef kunde de inte göra någonting. Jag ser en framtid som investerare och håller även på att starta ett eget techföretag. Det är en trygghet jag måste ha som entreprenör för att kunna stå stabilt om allt brakar samman, säger Margaux Dietz.

Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.