Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Flaries grundare: ”Dags för annonsörer att förtjäna uppmärksamhet”

Publicerad: 4 Maj 2020, 05:38

Filip Tröger, grundare av underhållningsplattformen Flarie, menar att konsumenterna har tröttnat på den pushiga marknadsföringen.

I veckans avsnitt av ”Under 15” gästas Henric Smolak av entreprenören Filip Tröger som grundat underhållningsplattformen Flarie. De två diskuterar gamification, marknadsföring och hur annonsörer kan engagera och förtjäna uppmärksamhet med sin reklam.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Reklam har länge varit associerat med att ett varumärke köper sig rätten till att störa en upplevelse genom att visa ett budskap eller innehåll. Filip Tröger, som startat företaget Flarie, menar att det i dagens fragmenterade medielandskap är svårt att nå ut i bruset och få den uppmärksamhet varumärken eftersträvar.

– Marknaden rör sig väldigt sakta framåt men tekniken är snabb. Vi konsumenter är trötta på den pushiga marknadsföringen som ständigt stör vår upplevelse. När en annonsör kan kombinera underhållning med tydliga budskap, det är då det kan bli riktigt bra för alla parter. Det fina är att vi har kunnat bevisa att effekterna faktiskt blir bättre för alla parter, säger Filip Tröger i podden.

Gamification som varit ett omtalat begrepp under längre tid är inget nytt. Men med Flarie, och deras snart 1 miljon registrerade användare i Sverige, har de kunnat visa att man kan skapa räckvidd och engagemang som är finansierat med integrerade budskap och kampanjer direkt i spelupplevelsen.

– Det är otroligt kul att se att våra användare uppskattar våra brandade spel mer än de som inte är brandade. Det stärker bara vår tes att om marknadsföring görs på rätt sätt kan det gynna alla parter. Det är helt enkelt dags för annonsörer att förtjäna uppmärksamheten när de marknadsför sig, säger Filip Tröger i podden.

Lär dig mer om gamification och marknadsföring i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.