Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Emilia de Poret: ”Vi kommer konsumera mode på ett helt annat sätt”

Publicerad: 1 Juni 2020, 05:41

”Vi konsumenter har blivit mycket mer medvetna och intresserade av det vi faktiskt bär och kräver mer transparens och hållbarhetstänk”, säger Emilia de Poret som i veckan gästar podcasten Under 15.

I det 129:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av influencern och stilexperten Emilia de Poret för att diskutera stil och mode samt hur det har förändrats i en globaliserad och digitaliserad värld.


Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

En av världens största industrier håller på att digitaliseras och samtidigt som mode och kläder blir billigare och mer tillgängligt växer även modevärlden och gör stil något mer individuellt. Detta menar Emilia de Poret även tvingar in de anrika modehusen in i en mer tillgänglig och digital framtid.

– Det är först nu som på senare år många av de största modehusen blivit aktiva i sociala medier. Chanel har fortfarande ingen e-handel vilket kanske kommer att förändras nu med rådande läge. Modehusen måste möta konsumenter var de än befinner sig och förbli relevanta i alla kanaler, säger Emilia de Poret i podden.

Enligt Emilia de Poret konsumeras mode i dag på ett helt annat sätt än det gjorts historiskt.

– Vi konsumenter har blivit mycket mer medvetna och intresserade av det vi faktiskt bär och kräver mer transparens och hållbarhetstänk. Vi vill inte bara köpa nytt hela tiden. Samtidigt ser man enorm kraftsamling från modebranschen där de vill säkerställa en framtid där konsumenterna kan ha kontroll över materialen och produktionskedjan. Det är en spännande framtid där vi kommer konsumera på mode på ett helt annat sätt, säger Emilia de Poret i podden.

Lär dig mer om stil och mode i dagens avsnitt här:

Du hittar även ”Under 15” där poddar finns:
Acast: ​Under 15
Spotify: ​Under 15
Itunes: ​Under 15 

Ämnen i artikeln:

Henric Smolak

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.