Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Under 15

Dashls grundare: ”Vi har varit tvungna att tänka väldigt kreativt i vår marknadsföring”

Publicerad: 2 November 2020, 06:44

Arbilina Nissan och Nina Akbari gästar veckans avsnitt av Under 15.

I det 150:e avsnittet av podcasten ”Under 15” gästas Henric Smolak av entreprenörerna Arbilina Nissan och Nina Akbari för att diskutera hur man går från idé till att revolutionera en hel skönhetsindustri.


Ämnen i artikeln:

Henric SmolakPodcast

Att bygga ett starkt varumärke har varit en central strategi ända sedan Arbilina Nissan berättade sin idé, om att bygga en plattform som skulle erbjuda skönhetsbehandlingar, för sin väninna Nina Akbari i London.  

– Varumärket betyder oerhört mycket för oss. Det ska representera den höga servicen och kvalitén vi har i alla våra produkter och tjänster. Därför har det alltid varit prio att tänka på varumärket i allting vi gör, säger Nina Akbar i podden. 

Med knappa resurser initialt men med en stor vision om att revolutionera skönhetsindustrin var entreprenörsduon tvungna att tänka kreativt i all sin kommunikation. 

– Vi har varit tvungna att tänka kreativt i vår marknadsföring eftersom vi knappt hade något kapital. Vi ville alltid nå så många som möjligt i vår målgrupp till så liten kostnad som möjligt. Därav har ambassadörskap och influencers varit en viktig strategi sedan början, säger Arbilina Nissan i podden. 

Lär dig mer om hur man bör agera när man ska satsa allt på en idé: 

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15 

Spotify: Under 15 

Itunes: Under 15 

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på medietechbolaget Strossle.

Ämnen i artikeln:

Henric SmolakPodcast

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.