Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Under 15

”Att marknadsföra sig mot Kina borde vara en självklarhet”

Publicerad: 22 Juli 2019, 08:21

Filippa Bätjer jobbar med marknadsföring i Kina.

”Under 15” gästas av Shanghai-bon Filippa Bätjer som jobbar på marknadsföringsbyrån Nordic Business House.


Ämnen i artikeln:

Under 15

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle. 

Idag dyker vi ner i Kinas unika digitala landskap. Vad är unikt med det och hur påverkar det oss i väst? Vi tittar närmare på den hubb av innovation som har skapats med några av världens största digitala plattformar. Kina ligger i den digitala teknikens absoluta framkant och skapar banbrytande trender. 

- Att marknadsföra sig mot Kina och kinesiska turister borde vara en självklarhet för nordiska företag. När de reser hit måste företag kunna möta och synas på deras digitala plattformar, vilka ser helt annorlunda ut kontra vad vi är vana vid i väst. De är en otroligt köptstark målgrupp, säger Filippa Bätjer i podden. 

Lär dig mer om Kinas digitala landskap här:

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 


Ämnen i artikeln:

Under 15

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.