Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Under 15

Andreas Palm: ”Dags att ge en annan bild av maskulinitet”

Publicerad: 27 Maj 2019, 05:44

Andreas Palm ligger bakom kalsongbolaget CDLP.

I senaste avsnittet av Under 15 diskuterar CDLP:s grundare Andreas Palm sin entreprenöriella resa – och hur den digitala trenden med nischbolag kan vara nyckeln till framgång idag.


Ämnen i artikeln:

Under 15

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterat i digitala fenomen och medier. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.

Entreprenören Andreas Palm och hans bästa vän Christian Larson reste mycket tillsammans och förvånades över varandras val av underkläder. Detta blev starten för deras kalsongbolag CDLP som försöker revolutionera sättet män bär underkläder på, och även omdefiniera maskulinitet.

- Om man tänker på hur mycket kritik underklädesbranschen har fått för hur kvinnor porträtteras av Victoria's Secret med flera, är det förvånansvärt att män fortfarande presenteras som inoljade unga män med magrutor. Det känns som en förlegen bild av manlighet, säger Andreas Palm.

Att ha en tydlig nisch är en het digital trend som enligt Andreas ger mycket fördelar för entreprenörer.

- Genom att vi har en tydlig nisch gör det att vi kan fokusera helhjärtat. Det ger oss större möjligheter att innovera och skapa den bästa produkten. Vi kan också fokusera på en story som gör det enklare att skapa ett starkt varumärke att nå ut med. I och med digitaliseringen är marknaden global från dag ett och därav är det enklare att ha en tydlighet i sitt erbjudande, säger Andreas i podden.

Vill du lära dig mer om hur det är att starta och driva ett nischbolag? Lyssna här på senaste avsnittet:

Du hittar även ”Under 15” här:
Acast: Under 15
Itunes: Under 15
Spotify: Under 15 


Ämnen i artikeln:

Under 15

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev