Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Under 15

Alexander Bard gästar Under 15: ”Jag innerligt hatar marknadsförare”

Publicerad: 8 Juli 2019, 06:03

Marknadsföringen är död och influencerepoken snart över, enligt Alexander Bard.

Foto: Mikolai Berg

Intensiva diskussioner uppstår mellan programledaren Henric Smolak och samhällsdebattören Alexander Bard, som gästar veckans avsnitt av podden ”Under 15”.


Ämnen i artikeln:

Alexander BardHenric SmolakUnder 15

”Under 15” är podden för dig som snabbt och effektivt vill hålla dig uppdaterad i vår snabbföränderliga värld. Podden produceras i samarbete med Dagens Media och görs av Henric Smolak, kommersiell chef på mediatechbolaget Strossle.

Alexander Bard menar klart och tydligt att marknadsföringen är död idag och att algoritmer och teknologi kommer ta över.

- Jag innerligt hatar kommunikationsbyråer. De försöker forma vår världsbild och påverka vårt sätt att tänka. Reklam och marknadsföring är stendött i vårt samhälle idag. Det är därför vi sätter adblockers på allting för vi vill inte ha den där skiten. Vi vill idag ta reda på saker själva och det gör vi via algoritmer och internet. Det är där framtiden ligger.

Alexander Bard siar också om att influencerepoken redan går mot sitt slut och kommer vara helt borta inom några år.

- Vi är spytrötta på att människor hela tiden ska promota sig själva. Det är den värsta formen av marknadsföring som finns. Vi vill egentligen bara ha nätverksdynamiska effekter hela tiden. Vi vill vara en del av ett community och det är det 2020-talet kommer handla om, säger han.

Lyssna på det första dubbelavsnittet med Alexander Bard nedan:

Du hittar även ”Under 15” här: 

Acast: Under 15
Spotify: Under 15
Itunes: Under 15 


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev