Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Udda mäklare fortsätter sälja

Publicerad: 7 Mars 2001, 09:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

På ett drygt år har Svensk Fastighetsförmedling lyckats öka allmänhetens kännedom om företaget med drygt 30 procent. Detta sedan bostadsmäklaren började sända tvreklam på temat "Den udda mäklaren".


Reklamfilmskonceptet med skådespelaren Benny Haag som en oseriös mäklare har

varit så framgångsrikt att kampanjen nu fortsätter.

- Den första nya filmen rullar redan. Sedan kommer en ny film i höst, säger

Camilla Batal, marknadschef på Svensk Fastighetsförmedling.

En fortsättning är också planerad till nästa år.

Svensk Fastighetsförmedling lägger 95 procent av mediebudgeten på tv och resten

på direktreklam.

Kännedomsökningen på drygt 30 procent är mätt i förhållande till

bostadsmäklarbranschen. Det betyder att alla tillfrågade som inte kände till

någon mäklare alls har rensats bort.

Adam Engström

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.