Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

UD ska få upp världens ögon för svensk reklam

Publicerad: 5 Maj 2008, 07:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:50

Reklamförbundet och UD ska sprida svensk reklam i världen. På torsdag tas första steget, med ett seminarium i New York.


På torsdag samlas svenska reklamare som är verksamma i New York på generalkonsulatet för att diskutera hur man gör affärer på den amerikanska reklammarknaden. Seminariet är startskottet för Reklamförbundet och Exportrådets satsning för att öppna världens ögon för svensk reklam.

- Vi ska få köpare i hela världen att se att Sverige gör bra reklam som står sig internationellt, vilket är uppenbart inte minst på den digitala marknaden, säger Morgan Öberg, informationschef på Reklamförbundet.

På torsdag deltar bland andra Peter Karlsson, vd på Your Majesty, och Fredrik Carlström, chef för Great Works America. Värd är Lars Östling på generalkonsulatet.

Seminariet ska följas av fler aktiviteter för reklamare och köpare. Till hösten ordnar Reklamförbundet en resa till New York för att medlemmarna ska få träffa köpare och få större förståelse för den amerikanska reklammarknaden.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.