Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Tvkampanj för JCs e-handelssajt

Publicerad: 8 Februari 2001, 06:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:25

JC vill få unga att köpa kläder på nätet i vår. I sista veckan i mars lanserar JC e-handelssajten jc-online.com med en jeanskampanj i tv.


- Jeanskampanjen kommer att gå tungt i tv som är vårt huvudmedium, säger Johan

Nordby, marknadsdirektör på JC.

I samband med lanseringen av e-handelssajten inviger JC en ny butik på 1.100

kvm på Sergelgatan i Stockholm den 29:e mars. Tvkampanjen kompletteras med viss

utomhusreklam och radio samt lite populärpress.

- Vi har gjort en omsvängning det senaste året i vårt medieval från dagspress

till tv. Anledningen till det är att vi fokuserar mer på de målgrupper vi har.

Vi väljer just tv eftersom vi kan lägga filmer i tv rätt på de grupper som vi

har, säger Johan Nordby.

Av samma anledning riktar JC kampanjen även till sin kundklubb, enligt Nordby

går 30 procent av försäljningen via kundklubben som har 575 000 medlemmar.

E-handelssajten lyfter fram kring de externa leverantörer som JC har, som just

nu är Levis, Diesel, CAT och Selected brands. Länkar kommer också finnas till

de olika leverantörernas egna sajter.

JC tog beslutet att starta e-handelssajten 1999 och arbetet med uppbyggnaden

har pågått hela hösten.

Pettersson Åkerlund Filmproduktion har gjort reklamfilmen för e-handelssajten

som börjar sändas i slutet av mars.

Malin Modh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.