Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag28.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Två mobiltelefonkampanjer för Panasonic i sommar

Publicerad: 4 Maj 2001, 08:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:24

Japanska elektronikjätten Panasonic drar igång två mobiltelefonkampanjer i början av sommaren. Men några stora medieinvesteringar inom mobiltelefoni i Sverige blir det inte förrän nästa år.


Kampanjerna ska starta i början av sommaren, men datum, medieval eller kreativt

koncept är ännu inte satt. Vilka byråer som ska producera kampanjen är heller

inte helt klart. Kampanjen för ungdomstelefonen GD35 har redan smygstartat i

tidningen Mobil. Pay offen är "It´s a really cool tool".

- Men det är för att nå fackfolk och återförsäljare. Hur kampanjen ska gå sedan

är inte klart än, säger Tommy André, försäljningschef på Panasonic.

Vilken den andra modellen som ska marknadsföras i sommar blir, är inte

officiellt. Men ingen av kampanjerna blir större än vanligt. Det är först nästa

år, när 3G-nätet börjar bli utbyggt som Panasonic på allvar ska lägga pengar på

marknadsföring av mobiltelefoner i Sverige.

- Vi kommer inte att satsa särskilt mycket mer pengar på GSM-tekniken utan

fokusera på det vi är bra på, 3G-telefoni med bildöverföring, säger Tommy André.

Panasonic levererar redan idag 3G-telefoner till den japanska mobiloperatören

NTT Docomo.

Eva Wisten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.