Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

TV8 går ut i profileringskampanj

Publicerad: 6 Februari 2009, 04:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:22

MTG TV har tidigare rullat ut imagefilmer för sina kanaler TV3 och TV6. Nu vill tv-huset profilera TV8. "Det har kanske funnits en uppfattning om att TV8 bara fokuserar på ekonomi och lite tyngre grejer", säger marknadschefen Robert Kviby. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


Under parollen "Välkommen till TV8" rullar filmer ut i MTG:s egna kanaler på lördag samt på bio i nästa vecka. Kampanjen vill trycka på att TV8 är en kanal med flera olika element.

- Vi har vårt aktualitetsblock, med egenproduktioner som Adaktusson, Metro Teknik och Världen i Fokus, men också filmer och serier. Det har kanske funnits en uppfattning om att TV8 bara fokuserar på ekonomi och lite tyngre grejer, säger Robert Kviby, marknadschef på MTG TV.

Kan det inte upplevas som en spretig kanal?

- Vi tror inte det. Världen i Fokus, till exempel, passar bra ihop med en serie som Law & Order och en film som Sideways. Den röda tråden i TV8 är väldigt tydlig.

Arbetsgrupper: TV8Anitha FlinkRobert KvibyJoakim Eriksson

Dallas STHLMCreative Director: Peter GranströmArt Director: Maria SandströmAD assistant: Ameli Hansson3D Artist: Anders SundqvistProjektledare/Producent: Tobias KesslerExekutiv producent: Fran&ccedil;ois BonisLjudproduktion/Musik: Delorean

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.