Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag24.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV7 relanseras - här är kanalens nya grafik

Publicerad: 26 Augusti 2008, 07:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:42

Så här kommer TV7 att se ut när kanalen relanseras. Det blir en bred underhållningskanal - som konkurrerar med TV6 och TV4 Plus. "Det är första steget mot vår internationella lansering", säger Ignas Scheynius.


Med ny kanalgrafik och förlängd sändningstid relanseras TV7 den 1 september.

- Vi kommer att sända mellan 15 och midnatt, säger Ignas Scheynius, vd för Millenium Media Group.

Tillsammans med övriga grundare av Millenium Media Group köpte han tidigare i år ut Ledstiernan för 121 miljoner kronor.

Kort därpå påbörjade han köpet av och relanseringen av TV7. Före årskiftet kommer kanalen att lanseras även i Norge, Danmark och Finland.

- Det är ingen liten utmaning att både positionera om en kanal på den svenska marknaden och samtidigt lansera den i tre nya länder, säger Ignas Scheynius.

I väntan på den internationella lanseringen har en tillfällig tablå satts samman, och kanalen får en ny grafik.

- Den har gjorts inhouse, och vi hoppas att den ska kännas varm och modern. Och att den ska fungera i samtliga fyra länder.

Tablån kommer att innehålla bred underhållning, och initialt två långfilmer per dag.

- Dels är det rättigheter vi har sedan tidigare, dels sådant som vi köpt in. Det blir en tablå med mer fasta tider än tidigare.

I samband med lanseringen kommer Millenium Media Group att gå med en kampanj både i print och tv.

- Det blir en lite mindre kampanj, som producerats av The Appartment, säger Ignas Scheynius.

Omkring 2,7 miljoner hushåll har möjlighet att se TV7.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.