Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV4s Rent hus drog en miljon: "Vi vinner i alla viktiga målgrupper"

Publicerad: 28 Februari 2008, 09:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:55

Premiären av TV4s nya realityprogram Rent hus, som bygger på Fremantle Medias internationella format How clean is your house?, drog 1.005.000 tittare igår, enligt MMS.


Programmet, i vilket personer får hjälp med att städa sina vidriga hem, sändes klockan 20.00 igår.

645.000 av tittarna var kvinnor. 8,8 procent av alla mellan 15 och 39 år följde sändningen.

- Fantasiskt bra, vi hade hoppats på en miljonpublik men det var en hög målsättning. Vi vinner i alla viktiga målgrupper, programmet gör precis det jobb vi hade önskat, säger TV4s programchef Fredrik Arefalk.

Är du nöjd med produktionen?

- Jag är jättenöjd med produktionsbolagets jobb med det här.

Ligger den här tittarsiffran på en bra nivå i förhållande till vad programmet har genererat för publik på andra marknader?

- Det är inte alltid lätt att jämföra. Men programmet har blivit en succé på många andra ställen i världen. Det har ett starkt track-record, vilket vi kände till sedan tidigare. Man kan inte förlita sig på sånt men det är en fingervisning om att det finns något intressant i programidén.

Rent hus gick upp mot Roomservice i Kanal 5, som har dominerat onsdagarna under inledningen av 2008.

- Ja, och nu slog vi dem.

Rent hus fick Roomservice i Kanal 5 att falla tillbaka till 465.000 tittare. TV3 sände Men in trees klockan 20.00. 215.000 tittade.

Rent hus produceras av Blu/Fremantle Sverige.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.