TV4 uppdaterar sin presstjänst

"Det här avtalet innebär att vi uppgraderar samarbetet till att omfatta alla våra tjänster", säger Ola Scholander, försäljningschef på Clipsource.

Genom den nya presstjänsten ska Bonnier broadcasting kunna dela mer info om programmen.

Clipsource har fått i uppdrag att utveckla och driva ett nytt pressrum för Bonnier broadcasting där både TV4 och C More ingår. 

Det nya pressrummet ska innehålla både pressmeddelanden, tablåer, förhandsvisningar, programkataloger, event och metadata för både linjär-tv och VOD. 

– En av de största vinsterna för oss blir att vi kommer att kunna distribuera mer och rikare information om våra program. Vi ser fram emot att öka tillgången till information om vårt innehåll, till gagn för både kunder och användare, säger Malin Willers, kommunikationschef på Bonnier Broadcasting, i ett pressmeddelande. 

Planen är att den nya presstjänsten ska rullas ut i börja av året. 

– Bonnier Broadcasting har länge använt Clipsource för förhandsvisningar av program, men det här avtalet innebär att vi uppgraderar samarbetet till att omfatta alla våra tjänster. Vi är mycket stolta över att ett av Nordens största tv-hus ger oss förtroendet att drifta deras press- och marknadskommunikation, säger Ola Scholander, försäljningschef på Clipsource, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2019-01-29 08.51

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: