Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV4 tappar reklamandelar

Publicerad: 12 Augusti 1999, 11:22
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

TV4s reklamintäkter har ökat mindre än vad marknaden gjort totalt sett under första halvåret i år.


I TV4s delårsrapport som offentliggörs idag uppskattar TV-kanalen sina andelar

av den totala TV-reklammarknaden, inklusive lokal-TV, till 60,9 procent. Samma

period förra året var den siffran 63,4 procent.

TV4s reklamintäkter var 884,1 miljoner kronor, en ökning med 2 procent från

samma period förra året. Marknaden för TV-reklam beräknas ha ökat med 10

procent under första kvartalet i år för att sedan falla till hälften under

andra kvartalet.

Men TV4 förbättrade trots detta sitt finansnetto med 23 miljoner kronor jämfört

med samma period förra året. Resultat för första halvåret 1999 blev 61 miljoner

kronor på en omsättning på 1026 miljoner kronor.

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.