Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV4 Stockholm planerar storstadspaket

Publicerad: 24 Augusti 1999, 13:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:33

TV4 Stockholm planerar ett annonspaket tillsammans med TV4 Malmö och TV4 Göteborg. Trots att annonspaketet riktar sig till gräddan av riksannonsörerna, anser inte Michael Bergdahl, VD på TV4 Stockholm, att paketet konkurrerar med rikstäckande TV4.


Som annonsörer till paketet ser Michael Bergdahl både detaljister och

varumärkesannonsörer.

- Vi ser företag som prioriterar marknadsområdena Göteborg, Malmö och Stockholm

och som har livsstilsprodukter som klädmärken, sportprodukter och produkter

inom kapitalindustrin, säger han.

Storstäderna tillhör gräddan av annonsmarknaden och där blir TV4 Stockholm,

Malmö och Göteborg alltså konkurrenter med TV4 Sverige. Men Michael Bergdahl

anser inte att det blir någon konkurrenssituation.

- Varje företag har sin potential och marknadsbearbetning och alla väljer nog

inte ett storstadspaket före riksfyran, de når ju hela Sverige. Snarare kan det

handla om att företag som vill nå genom bruset i storstäderna vill förstärka

där, säger han.

Annonssamarbetet mellan TV4 i de tre storstäderna bygger enligt Michael

Bergdahl på efterfrågan från kunderna.

- Den här annonsmarknaden finns i paket hos andra medier. DR, utomhus, radio

och press, alla kan erbjuda storstadspaket. Även våra kunder har frågat efter

möjligheten, så nu tittar vi på om det skulle vara en bra idé, säger han.

När paketet kan bli verklighet och vad prislappen blir är inte klart än.

Tia Jumbe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.