Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV4 Stockholm inleder tung reklamkampanj

Publicerad: 19 Juni 2000, 07:57
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:29

TV4 Stockholm vill ta ett hårdare grepp om Stockholmsannonsörerna och inleder en tung kampanj i den egna kanalen.


Tidigare har kanalen bearbetat en kärngrupp på 1.200 annonsörer via personliga

besök och direktreklam. Nu tar kanalen ett steg vidare och startar idag en

företagskampanj (business-to-business) som vänder sig till alla potentiella

Stockholmsannonsörer. Kampanjen består av fyra intygsannonser där Viking Line,

Allt om Stockholm, Vivo, Prisextra och Telia intygar TV4 Stockholms

förträfflighet som annonsmedium. Kampanjen körs i den egna kanalen under

sommaren.

- Vi märker att det går rätt bra och att fler företag styr över till oss från

andra medier. Vi har något att vara stolta över, säger Michael Bergdahl, vd TV4

Stockholm.

Enligt Michael Bergdahl har TV4 Stockholm haft en tillväxt som varit "några

gånger större" än tvmarknaden i övrigt.

Varför ska man då annonsera i TV4 Stockholm?

- Fler ser en annons hos oss än i Dagens Nyheter till ett lägre pris.

Under sommaren erbjuder TV4 Stockholm ett sommarpaket. Vecka 26-31 går det att

få 11 införanden av en 30 sekunders inslag för 69.000 kronor fördelade morgon -

kväll.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.