Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

TV4 ska sälja Liza Marklunds Prime Time

Publicerad: 22 maj 2002, 12:44
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:15

Piratförlaget anlitar TV4 som mediekanal vid försäljningen av Liza Marklunds nya bok Prime Time.


- Liza säljer stora upplagor och vi tror att det inte räcker med att marknadsföra boken i butikerna. Genom reklamfilmen vill vi få läsarna att uppsöka butikerna, säger Anna Borné, vd för Piratförlaget.

Förlaget har tillsammans med TV4 hittat ett upplägg där TV4 får betalt efter hur försäljningen går.

- Målsättningen är att sälja runt 250.000 ex i år. TV4 har möjligen ett något högre mål.

Reklamfilmen är inspelad på Yxtaholms konferensanläggning där en del av boken utspelar sig. Liza Marklund går omkring och "kollar läget".

- I reklamfilmen berättar vi att boken finns och väldigt kort vad den handlar om. Vi försöker förmedla en spänningskänsla i filmen.

Kampanjen inleds i kväll med teasers (lockbete) i TV4. Den går igång på allvar 29 maj då också boken kommer. Kampanjen återupptas i november - december och går också då enbart i TV4.

- Vi går tre veckor i TV4 varav 60 procent ligger på prime time (bästa sändningstid), och det passar ju bokens titel. Vi tycker att TV4 är mest intressant och har kommit överens om ett bra upplägg, säger Anna Borné.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev