Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV3 i stor reklamoffensiv

Publicerad: 29 Augusti 2008, 12:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:41

TV3 och TV6 har dragit igång marknadsföringen för hösttablån. Kampanjen för Ensam mamma söker är den största i kanalens historia för ett enskilt format. Byråerna bakom kampanjerna, Odd Scouts och Le Bureau, gör samtidigt sina första jobb för kanalerna. <b>Se filmerna på Dagensmedia.se.</b>


Ensam mamma söker, Hål i väggen och Stor i Japan. De formaten tror MTG extra mycket på i höst. Nu rullar kampanjerna ut.

Den Odd Scout-signerade kampanjen för Ensam mamma söker är den största i TV3s historia för ett enskilt format. Den går utomhus, i tunnelbana och på webben.

TV6 har nyligen börjat samarbeta med Le Bureau. I början av september kommer det första resultatet av samarbetet, då Hål i väggen ska lanseras. Kampanjen rullar utomhus, i radio, tv och på webben. Trailern har TV6 tagit fram ihop med Palladium.

- Det är ett jättestarkt format som redan blivit något av ett fenomen på Youtube, säger Lotta Bergman, marknadschef på TV3.

Programmet är baserat på en idé från Japan. Kända namn som Björn Gustafsson, Felix Herngren, Schulman-bröderna, Dogge, Melker Andersson och Nour El-Refai försöka undvika att bli nedpetade i en vattenbassäng av stora frigolitblock.

Hur stor del av din budget ryker till de här kampanjerna?

- Det vill jag inte kommentera. Men det är naturligtvis prioriterade program, säger Lotta Bergman.

Dessutom har man fått Pandora att hjälpa till att marknadsföra Det nya formatet Stor i Japan, lett av Henrik Schyffert. Temat för reklamen är: om hon kunde bli stor i Japan - hur svårt kan det va?

Dessutom har kanalen placerat ut stortavlor på fyra ställen i Stockholm. När någon går förbi hörs och syns skrikande japanska fans och fotoblixtar.

- Nu kan alla känna hur det känns att vara jagade av japanska fans, säger Lotta Bergman.

Den kampanjen går utomhus, i tunnelbanan, i radio och på webben och bio.

Arbetsgrupp på Odd Scouts (TV3)Mats Thomasson, plannerUlrika Jakobsson, produktionsledareMartin dos Santos, adFredrik Thunholm, copy

Le Bureau (TV6)Gustaf Selhlstedt, plannerTobias Carlson, kreatörJonas Wittenmark, kreatörLina Svensson/Nina Malén, produktionsledare

Se filmerna här (två stycken i rad)

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.