Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV3 driver med TV4 i ny kampanj

Publicerad: 26 Oktober 1999, 04:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 17:32

TV3 driver friskt med TV4 i sina senaste annonser riktade till medieköparna. Där bjuder TV4:s försäljningsdirektör Michael Grimborg annonsörerna på en pizza med torra kanter.


Den nya kampanjen har "Inget spill" som pay-off. På en av annonserna visas

kanterna på en uräten pizza. På pizzakartongen står "Pizza Quattro" från

leverantören "Grimborgia". Det behövs ingen expert för att reda ut att TV3

anspelar på TV4 och dess nytillträdde försäljningsdirektör Michael Grimborg.

TV3:s VD Petter Nylander försöker först hålla god min i halvelakt spel.

- Det är en ren slump. Grimborgia är en avlägsen italiensk släkting tilll

Michael Grimborg. Personen har inget med verkligheten att göra, säger han och

fortsätter:

- Äh, det är gjort med glimten i ögat. Vi gillar Micke men han får vara beredd

på att vi leker lite med honom.

TV3 har tidigare kört en kampanj där annonserna visade röda stugor och där

MTG-kanalen pratade om mer effekt för pengarna snarare än "Inget spill".

Den här gången vänder sig TV3 direkt mot TV4 i sin annonsering.

- Vi ser oss som en utmanare. Därför är det relevant att vi positionerar oss

mot marknadsledaren. Det är klassisk positionering för en utmanare.

Ger ni inte i stället läsaren av annonsen en känsla av att ni på TV3 i själva

verket fruktar TV4 när pratar om dem i era annonser?

- Nja, vi har ju respekt för TV4 och tror inte det blir någon lätt match. Men

vi ska ge dem en.

Rolf van den Brink

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.