Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV11, gubbrockare och chefskaruseller

Publicerad: 22 Januari 2011, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Har du inte hängt med i nyhetsflödet? Dagensmedia.se listar de viktigaste medie- och reklamnyheterna från veckan som gått.


PREMIÄR FÖR TV11

I onsdags var det premiär för TV4-Gruppens kanal TV11. Anton Glanzelius, programchef på TV11, inför dagens premiärsändningar:

– Vi har biffat upp med en stark tablå och marknadsföring men vet att det främst kommer vara "Big Brother" som lockar in tittare.

CHEFSKARUSELL PÅ OMNICOM

Grundaren Daniel Eriksson lämnar Omnicom - vilket leder till flera förändringar i mediebyrånätverkets chefsuppställning. Bland annat tar Martin Hugosson över som vd.

– I dag är vi en av de större mediebyråerna i Sverige. Nu speglar vi OMD:s roll i världen, säger han till Dagens Media.

DRESSMANN BYTER PROFIL - MED ROLLING STONES

Klädkedjan Dressmann vill hotta up sin profil med hjälp av gubbrockarna i Rolling Stones, i sin största reklamsatsning någonsin.

– Bred rock är det självklara valet för Dressmann, enligt marknadsdirektören Thomas Behring.

Dagens Medias Madeleine Östlund var dock inte imponerad.

 

Veckans mest lästa artiklar:

* AIK:s annonstabbe

* Jan Helin till Svenska Dagbladet: ”Förlåt oss”

* Succéstart för Solsidan

 

Veckans mest kommenterade:

* AIK:s annonstabbe

* Här är Dressmanns Rolling Stones-kampanj

* DN: Vi har en del att lära från kvällstidningarna

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.