Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

TV-tidningar bildar annonspakt

Publicerad: 12 maj 1999, 12:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:34

TV-tidningarna som hör till Aftonbladet, Expressen och GT gör gemensam sak med TV-magasinet, som delas ut av 18 morgontidningar. Tillsammans bildar de ett annonspaket som får en bruttoräckvidd på 4,6 miljoner.


Paketet ska vara enkelt att boka - ett samtal ska räcka, berättar Ingegerd

Lejsta försäljningschef på TV-magasinet.

- Paketet innebär en stor möjlighet att ta annonsörer från TV. Vi tänker oss de

kunder som funderar på TV men är osäkra om de har råd.

Försäljningen ska skötas av Pressens Mediaservice som idag sköter försäljningen

av TV-magasinet.

Priset för en helsida i paketet blir 199.000 kronor.

Det ska också gå att köpa ett tredubbelt införande inom en månad för 499.000

kronor.

Annonspaketet har ännu inte fått något namn, men en tävling kommer att utlysas

inom kort.

Rolf van den Brink

Henrik Meerburg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.